×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
ایده‌های خلا قانه و کم‌خرج<br>برای دکوراسیون و چیدمان

برای دکوراسیون زیبا و جذاب محیط زندگی خود حتماً نیازی نیست از مبلمان گران‌قیمت استفاده نمایید.
توصیه می‌کنیم قبل از شروع خرید مبلمان و یا رنگ‌آمیزی منزل خود، سری به چند کتاب‌فروشی بزنید. با خرید کتب دکوراسیون و یا جستجویی در اینترنت ممکن است ایده‌های جالبی در مورد رنگ و نحوه چیدمان وسایل بگیرید.

استفاده از وسایل قدیمی

  • گاهی می توانید از وسایل و مبلمان قدیمی برای منزل خود استفاده نمایید. وسایل و اشیایی که ممکن است در زیرزمین منزل شما بدون استفاده افتاده باشند یا بعضی از آن‌ها را بتوانید از مکان‌هایی نظیر جمعه‌بازار تهیه کنید.

رنگ

  • رنگ‌آمیزی و تغییر رنگ لوازم، ارزان‌ترین روش ممکن برای ایجاد تنوع در دکوراسیون می‌باشد. ضمن اینکه خود شما هم می توانید آن را انجام دهید.
  • نقشه‌ها و عکس‌های قدیمی را درصورتی‌که قابی مناسب برای آن‌ها پیدا کنید از بهترین و ارزان‌ترین وسایل تزئینی دیوارها می‌باشند.

هدایای گنجه

  • هدایایی را که دوستان و اقوام به‌عنوان هدیه منزل جدید برای شما می‌آورند، لزوماً در کمد و گنجه نگذارید. می توانید از آن‌ها در نقاط مختلف منزل جهت دکوراسیون استفاده نمایید.
  • تغییر کلی با خرید وسایل جدید مانند مبل، دکور، پرده و رنگ امکان‌پذیر است. اما اگر بودجه شما محدود است، باکمی خلاقیت می توانید به‌ظاهر جدید و موردنظر خود بدون تحمل هزینه زیاد برسید .

استفاده دوباره
جلوه تازه به خانه دادن به معنی تعویض همه‌چیز و از نو خریدن همه وسایل نیست. استفاده مجدد از آن‌چه قبلاً داشته‌اید، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌های شما می شود.
در سایر اتاق‌ها، زیرزمین و انباری به دنبال وسایلی باشید که می توانید از آن‌ها مجدداً استفاده کنید. یک‌لایه رنگ و لکه‌گیری به شما امکان می‌دهد ظاهری جدید به اشیاء قدیمی بدهید. ازنظر بعضی‌ها معاوضه برخی وسایل با یکدیگر نه‌تنها اشکال و هزینه‌ای ندارد، بلکه ایجاد تنوع می‌کند.

ایجاد مرکز توجه
به‌جای تغییر در همه‌جا، یک قسمت را که بیش‌تر موردتوجه است انتخاب و تغییر دکوراسیون دهید.
اختصاص بودجه به یک قسمت و پرداختن به آن، باعث می شود کیفیت مواد مورداستفاده بالاتر رفته، بیش‌تر به چشم ‌آید. مثلاً تغییر شومینه با کاشی جدید، رنگ کردن مجدد طاقچه آن، نصب مشعل تزیینی و قرار دادن یک اثر هنری جدید در بالای آن تمام توجه‌ها را به خود جلب می‌کند.

خودتان انجام دهید
تلفیق وسایل دکوری و انجام دکوراسیون توسط خود شما، باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها می شود. هزینه بوم و رنگ معمولاً ارزان‌تر از یک کار آماده به‌عنوان اثر هنری یا صنایع‌دستی است.
درست کردن یک شید ساده برای آباژور با وسایلی مانند مهره، وسایل تزیینی و چسب؛ جلوه تازه‌ای به آن می‌دهد.
اگر در کار چوب کمی مهارت داشته باشید، حتی می توانید خود تاج تخت‌خواب یا میز عسلی بسازید.

رنگ کنید
رنگ راه‌حل نسبتاً ارزانی برای تغییر یک اتاق است. چه کل اتاق را رنگ کنید یا یک دیوار را یا میز و صندلی؛ درواقع توانسته‌اید با یک قوطی رنگ جلوه تازه‌ای به آن‌ها بدهید.
استفاده از پارچه، راه‌حل دیگری برای رنگ و آب دادن به یک اتاق با توجه به بودجه موجود است. این تفاوت می تواند در قالب پرده جدید یا کوسن‌های رنگی باشد.

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.