×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Thursday, 28 March , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
رشد سالانه ۱۱ درصدی گردشگری کشاورزی جهان تا سال ۲۰۲۹

گروتوریسم یا گردشگری در مزارع و محیط های کشاورزی، از جمله صنایعی است که به دلایلی همچون افزایش استرس و آلودگی در زندگی روزمره جمعیت شهری سراسر جهان روند رو به رشدی دارد. به طوری که تحلیلگران معتقدند تا سال ۲۰۲۹ نرخ رشد این صنعت سالانه به میزان ۱۱ درصد خواهد بود.
بازار اگروتوریسم (گردشگری در مزارع) به دلیل افزایش تقاضای مصرف کنندگان برای گردشگری طبیعت در مزرعه، شاهد رشد شدیدی است.
بر اساس این گزارش، درصد قابل توجهی از جمعیت عمومی در سراسر جهان ممکن است با کشاورزی ارتباط کمی داشته باشند یا ارتباطی نداشته باشند. بنابراین، گردشگری کشاورزی نقش اساسی در آگاهی از این جمعیت شناختی از روشهای کشاورزی و کشت محصولات در مزارع دارد.
از سوی دیگر گردشگری در مزرعه مکانیزمی است که غیر کشاورزان را قادر می سازد تا در مورد کشاورزی اطلاعات کسب کنند و به نوبه خود، از طریق خریدهایی که مستقیماً یا غیرمستقیم از مزارع خانوادگی انجام می شود، از محصولات کشاورزی حمایت کنند. به عنوان مثال، در کالیفرنیا، گردشگری طبیعی و کشاورزی در مزرعه به محبوبیت بیشتری در بین تأمین کنندگان یعنی کشاورزان و دامداران و کاربران نهایی یعنی گردشگران و مصرف کنندگان محصولات و خدمات کشاورزی رسیده است. بنابراین انتظار می رود بازار گردشگری کشاورزی، فرصت های جدید برای رشد و توسعه نشان دهد.
شرکت های بازار گردشگری کشاورزی بر تبلیغ بسته های تور خود از طریق شبکه های رسانه های اجتماعی و از طریق کمپین های بازاریابی متمرکز شده اند
به گفته کارشناسان جهانی، پیش بینی می شود بازار گردشگری کشاورزی بین سالهای ۲۰۱۹ و ۲۰۲۹ نرخ رشدی به میزان ۱۱ درصد به طور سالانه داشته باشد.
عدم آگاهی مردم در مورد گردشگری کشاورزی؛ مانع اصلی رشد بازار این صنعت در برخی کشورها است
براساس این گزارش، بازیگران اصلی بازار احتمالاً بر نوآوری و نفوذ خدمات محصول در بازار بکر در آمریکای لاتین و خاورمیانه تمرکز خواهند کرد. شرکت های بازار گردشگری کشاورزی بر تبلیغ بسته های تور خود از طریق شبکه های رسانه های اجتماعی و از طریق کمپین های بازاریابی متمرکز شده اند.
پیش بینی می شود نسل جوان به دلیل مشارکت فعال در فعالیت های کشاورزی برای گردشگری برای اهداف تفریحی و مشارکت در فعالیت های خرید مزرعه، رشد بازار جهانی گردشگری جهانی را در طول دوره پیش بینی پیش شده رقم بزنند.
از سوی دیگر به شرکت ها توصیه می شود که برای افزایش فروش بازار کشاورزی، تمرکز خود را بر پذیرش خدمات نوآورانه و جذاب مربوط به فعالیت های مختلف مزرعه داری کشاورزی بگذارند.
آگاهی کم مصرف کنندگان در مورد گردشگری کشاورزی در مقایسه با سایر جهانگردی ها در برخی از کشورهای در حال توسعه مانند هند، تایلند، مکزیک و سایر کشورها مانع اصلی رشد بازار است. در نتیجه، تحلیلگران بازار می گویند تبلیغات موثر برای رشد سریع بازار گردشگری کشاورزی ضروری است.
از مواردی که می توان در بحث گردشگری کشاورزی ایران روی آنها به خوبی مانور داد قدمت روستاها، طبیعت روستاها، گویش های محلی و آثار تاریخی مثل قلعه های موجود در روستاها است

مزرعه همچنان در بین جمعیت شهری محبوبیت دارد
بر اساس این گزارش، روند اقامت مزارع و دامداری ها در سطح جهان، به ویژه در آمریکای شمالی، با سرعت قابل توجهی در حال جلب توجه است. علاوه بر این، فعالیت های تبلیغاتی و کمپین های انجام شده توسط شرکت های مختلف گردشگری باعث جذب مشتری به تعطیلات در مزرعه می شود.
این امر با افزایش استرس و آلودگی در زندگی روزمره جمعیت شهری پشتیبانی می شود، که باعث افزایش تمایل آنها به گذراندن تعطیلات طولانی مدت در مزارع می شود. انتظار می رود این روند عامل مهمی در رشد بازار گردشگری در طول دوره پیش بینی باشد.
تنوع غذایی و لباس جمعیت روستایی؛ مهمترین المان های قابل مانور در گردشگری کشاورزی و روستایی ایران
سید ابوالفضل رضوی، مدیرعامل خانه توسعه روستا و عشایر نیز پیش از این در خصوص صنعت گردشگری کشاورزی در ایران به بازار گفت: تنوع غذایی و لباسی که در روستاهای ما است در دنیا وجود ندارد. به عنوان مثال بیش از ۱۰۰نوع تنوع لباس در روستاهای گیلان داریم که حتی مردم کشور خودمان نیز از آنها بخوبی شناخت ندارند. در حالی که اگر به این موارد بها بدهیم در سطح جهانی می تواند به خوبی معرفی شود.
رضوی افزود: به عنوان مثال در مزرعه برنج کاری می توان گردشگران را با روند کشت برنج آشنا کرد و از این طریق برای روستاییان درآمد زایی کرد همان کاری که در دیگر کشورهای خارجی در مزارع اتفاق می افتد و با گرفتن حق ورودی از مردم و گردشگران اجازه حضور در مزارع را می دهد.
وی تصریح کرد: از دیگر مواردی که می توان در بحث گردشگری کشاورزی ایران روی آنها به خوبی مانور داد قدمت روستاها، طبیعت روستاها، گویش های محلی، آثار تاریخی مثل قلعه های موجود در روستاها و غیره است./بازار

برچسب ها :

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.