×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

اخبار ویژه

امروز : جمعه, ۳۱ فروردین , ۱۴۰۳  .::.   برابر با : Friday, 19 April , 2024  .::.  اخبار منتشر شده : 0 خبر
کدام کشورها بیشترین ضرر  را از تاثیر ویروس کرونا  بر صنعت گردشگری خواهند داشت

با توجه به وضعیت اقتصادی ناگوار ایجاد شده بر اثر ویروس کرونا، صنعت گردشگری سراسر جهان نیز به میزان قابل توجهی آسیب خواهد دید که به نظر می‌رسد کشورهای اسپانیا و ایتالیا بیشترین ضرر را در این زمینه متحمل خواهند شد.
نام ایتالیا و اسپانیا در میان کشورهایی که بیشترین ضربه را از پاندمی ویروس کرونا متحمل شده‌اند به چشم می‌خورد. این دو کشور بعد از ایالات متحده در لیست دارا بودن بیشترین شمار مبتلایان به بیماری کووید-۱۹ قرار دارند با وجود اینکه جمعیت بسیار کمتری نسبت به آن دارند.
گفتنی است که این دو کشور به میزان قابل توجهی به صنعت گردشگری وابسته هستند که در هفته‌های اخیر متوقف شده و بعید است به زودی روند تجاری معمول خود را از سر گیرند. علاوه بر این، هر دو کشور حتی پیش از شیوع این بیماری، با سطح بالای بدهی‌های عمومی و نرخ بیکاری در میان کشورهای عضو سازمان همکاری و توسعه اقتصادی، در وضعیت دشواری به سر می‌بردند.
همانطور که نمودار ارائه شده بر اساس داده‌های موسسه جهانی سفر و گردشگری (WTTC) نشان می‌دهد، صنعت گردشگری در اسپانیا و ایتالیا به ترتیب ۱۴٫۳ و ۱۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی این دو کشور در سال گذشته را تشکیل می‌داد که مجموع درآمد حاصل از هتل‌ها، آژانس‌های مسافرتی، خطوط هوایی، رستوران‌ها و سایر موارد مرتبط با این زمینه، میلیاردها دلار را به سوی این کشورها روانه کرده است.
در ایالات متحده نیز، درآمد حاصل از صنعت گردشگری، ۸٫۶درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی این کشور در سال گذشته را شامل می‌شد و این بخش بیش از ۶میلیون شغل را در آمریکا پشتیبانی می‌کرد.
قابل ذکر است ایران نیز با اختصاص ۶٫۸درصد از مجموع تولید ناخالص داخلی به بخش گردشگری در سال گذشته، در زمره کشورهایی است که متحمل ضرر خواهند شد.
در نمودار ارائه شده، سهم صنعت گردشگری در تولید ناخالص داخلی برخی کشورها در سال ۲۰۱۹ را مشاهده می‌کنید؛

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.