از مقصدیابی گرفته تا تجربه سفر شخصیسازیشده، هوش مصنوعی در حال بازآفرینی مدلهای کسبوکار و روابط میان گردشگر، شرکتهای خدماتی و دولتهاست. تجربه شخصیسازیشده برای گردشگردر گذشته، تبلیغات عمومی و بستههای یکنواخت تور گردشگری، بخش عمده بازار را تشکیل میداد؛ اما امروز الگوریتمهای هوش مصنوعی با تحلیل دادههای رفتاری و علایق افراد، به هر گردشگر پیشنهادهایی اختصاصی ارائه میدهند. از دستیارهای گفتوگویی ...
سنگهای پیش پای گردشگری ایرانتصویر نادرست از ایران در رسانههای خارجی: متأسفانه، بسیاری از مردم دنیا ایران را تنها از دریچه سیاست میبینند، درحالیکه این سرزمین، گنجینهای از زیباییها و فرهنگهای ناب است. تغییر این نگاه، نیازمند تلاش جمعی برای معرفی درست ایران است.زیرساختهای فرسوده: کمبود هتلهای استاندارد، جادههای نامناسب، پروازهای محدود و خدمات ضعیف اینترنتی، سفر به ایران را برای گردشگران سخت کرده است. ...
حسین کوه زاد/سردبیر گردشگری به عنوان یکی از مهمترین ظرفیتهای اقتصادی ایران، با بهرهگیری از تنوع طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود، پتانسیل بالایی برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. ورود هوش مصنوعی (AI) به این حوزه میتواند افقهای جدیدی را برای تحول گردشگری ایران ایجاد کند. در این یادداشت، نقش و آینده گردشگری هوشمند در ایران بررسی میشود. فرصتها و پتانسیلهای هوش مصنوعی در گردشگری ایران ایران با دارا بودن ...




