سنگهای پیش پای گردشگری ایرانتصویر نادرست از ایران در رسانههای خارجی: متأسفانه، بسیاری از مردم دنیا ایران را تنها از دریچه سیاست میبینند، درحالیکه این سرزمین، گنجینهای از زیباییها و فرهنگهای ناب است. تغییر این نگاه، نیازمند تلاش جمعی برای معرفی درست ایران است.زیرساختهای فرسوده: کمبود هتلهای استاندارد، جادههای نامناسب، پروازهای محدود و خدمات ضعیف اینترنتی، سفر به ایران را برای گردشگران سخت کرده است. ...
حسین کوه زاد/سردبیر گردشگری به عنوان یکی از مهمترین ظرفیتهای اقتصادی ایران، با بهرهگیری از تنوع طبیعی، تاریخی و فرهنگی خود، پتانسیل بالایی برای توسعه اقتصادی و اشتغالزایی دارد. ورود هوش مصنوعی (AI) به این حوزه میتواند افقهای جدیدی را برای تحول گردشگری ایران ایجاد کند. در این یادداشت، نقش و آینده گردشگری هوشمند در ایران بررسی میشود. فرصتها و پتانسیلهای هوش مصنوعی در گردشگری ایران ایران با دارا بودن ...
حسین کوه زاد جای خالی ایران در گزارش جدید سازمان جهانی گردشگری در حالی است که طبق هدف گذاری سند چشم انداز ۲۰ ساله گردشگری که دی ۱۳۸۳ تصویب شد ۴ دوره در فاصله سال های ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۴ تعیین شده بود و برای هر دوره، میزان جذب گردشگر خارجی و میزان درآمدزایی از محل ورود گردشگران هم مشخص بود. چنان که قرار بود در فاصله سال ۱۳۸۴ تا ۱۳۸۸، تعداد گردشگران خارجی ورودی به کشور با رشد ۳۰ درصدی به ۲.۶ میلیون نفر (۲ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر) در ...